Monday, November 22, 2010

Musim Sejuk

"oi fuck! lu ckp nk pegi bashir!"
jerit gua sambil menambah 2 das sepakan ke arah tom yg masih berbungkus dlm comforter spongebob kaler merah..tom yg sedikit terperanjat dengan jeritan gua pon bgn smbil cover2 lap air liur basi..
sofa 12 ribu rupees yg da jadi katil tom pon dibiarkan berselerak xberkemas..
tom lantas mencapai tuala yg tergantung pada coat-hanger,"wa pekena berak dulu" ujar tom dlm mamai2..
gua tgk jam henpon gua da pkol 7.15 pagi..time2 camni paramesh baru je lepas wat chai,agak layan kalo minum panas2..kat bangalore skrg musim tgh nk sejuk..hari tu pagi cakap2 mulut da start kuar wap..

pkol 7.30 pagi gua ngan tom pun berjln menuju ke bashir yg terletak sebelah je ngan flat sewa gua..
sampai dalam kedai gua nmpk paramesh tgh buat2 sibuk sapu2 lipas mati atas lantai..
tanpa cakap byk terus gua order "paramesh, one chai!". tom si keparat plak pegi order kopi..
gua lepak kat port meja depan..sejuk2 ni mmg tersa nk mkn roti,tp gua tgk roti bun dia pun da agak lembik2..
gua pon simpan dulu niat nak mkn roti,gua order megi telur..tom terdiam tanda masih mamai..
sambil gua tunggu mknn ngan chai gua sampai,gua nmpk ramai budak2 tgh beratur nak naik bas..
dalam ramai2 tu gua nmpk roy budak rumah gua tgh menyelit nak potong barisan..
"oi pegi mane?"jerit gua sopan..
"pegi kelas la" balas roy dgn nada xberapa manja..
"tolong proxykan!!" balas gua sambil menghirup chai tarik panas yang baru sampai..


tom masih lagi mamai................





No comments:

Post a Comment