Saturday, December 4, 2010

Salah belah, salah belah

Teringat zaman gua kat Seroja. Ada satu hari tu Pami Pinky masuk wad kene denggi. Gua dan ahli-ahli Seroja pon pegi melawat kat HKL. Petang time masa nak balik, kitorang berenti kat simpang nak kuar HKL, bincang nak makan kat mane. 

Discuss punye discuss, last-last plan nak makan kat seksyen 2 shah alam. Gua ngan Mami naik motor skali, cam malas nak ikot. Sakai ape da sampai KL,nak gak makan kat Shah Alam. Buat bazir gua topup minyak motor Mami je. Sume time tu da perderas naik motor. Hari nak hujan kot gamaknye sume perderas tu. 

Tapi gua tengok setan perderas nombor satu, Stone bawak motor boleh tahan cam haram slow. Stone nek motor ngan Tom. Dalam hati gua suspek, ni mesti ade agenda due ekor setan ni. Gua cakap kat Mami,bawak slow sikit, follow Stone. Pastu sampai satu simpang sebelum nak masuk Federal Highway, kat area-area Mid Valley, Gua perasan Stone masuk satu simpang. Memang sah, ade agenda. Gua suh Mami overtake kat simpang lagi satu, memang tembus dengan jalan Stone belok tadi. Pastu terserempak ngan gua, muke cam relek, cakap tak nak pegi makan seksyen 2. Cantik la, ade jugak same pendapat.

So plan nak pegi makan ikan bakar kat Jalan Bellamy. Masuk kat area-area Istana Negara, lalu depan opis penyimpan mohor besar raja-raja. pusing-pusing last-last jumpe. Cantek plak elok je jumpe kedai, da malam, hujan plak turun lebat. Memang into la pekena ikan bakar sejuk-sejuk ni. Kitorang pilih-pilih, dapat siakap dua ekor, sotong ngan ape lagi tah gua tak ingat. 

Gua suh orang kedai tu buat sotong goreng tepung, memang feveret gua, tapi kene maki dengan budak-budak.

"Sotong goreng tepung pale otak lu, kedai tomyam pon boley dapat la setan!" Tom maki gua cam celaka.

Gua bengang, balas balik, "Lu tak payah makan!"

Last-last memang sume pon makan. Lahanat! Tapi gua nak maki orang dalam blog yang cakap kedai ni punye ikan bakar sedap. Macam haram tak best!

p/s: Balik dari makan  malam tu, sume kena maki ngan Barb sebab tak ajak sekali. 





3 comments:

  1. pergh..kerja nk tulis nos nos kn skg.. hak hak

    ReplyDelete
  2. hakhak...
    "ko jangan makan sotong aku!!!"
    perangai macam budak kecik sial...

    ReplyDelete
  3. hahahaha.xpe.wa mmg da biasa kne betray ngn member.name pon member kn.

    ReplyDelete