Sunday, December 5, 2010

Aku nampak Kucing Melintas La Woi!


Zaman Pasca Seroja

Satu malam tu, Gua, Tom ngan Khafy pegi umah awek-awek KTT. Kitorang plan nak pinjam kereta untuk buat transport angkut barang-barang untuk side project short semester. Time awal-awal tu memang sekor pun takde transport lagi. Sume naik bas Uncle Billy Joe Amstrong. Gua sampai sekarang berdendam dengan Uncle tu sebab halau gua turun bas sebab terlupa bawak kad bas. Gua pinjam motor member Faiz, gua kejar balik bas tu, gua tunjuk fuck kat uncle tu! Tom plak sampai habis pasca Seroja pon still tumpang orang. 

So tuan punye kereta, Akmal Nadia cam orait je nak kasi pinjam walaupon die bukan member group side project kitorang. Tapi dia cakap kereta dia ni kereta olskool sket. Cam susah nak bawak kalo tak bese. So kitorang plan nak pegi test drive dulu. So gua Tom ngan Khafy, Akmal Nadia ngan housemate die.

Sampai kat kereta, Honda Civic lame, plet WAX. Akmal Nadia explain-explain sket kereta dia kat Khafy sebab die yang nak kene bawak nanti. gua ngan Tom plak cam usha-usha housemate Akmal Nadia ni. Cantik-cantik. So Khafy try bawak keta tu, kitorang 5 pun pusing-pusing area Shah Alam. Mase tu sume tak makan lagi. So pas habis pusing, suh Khafy bawak gi ACE CAFE kat TTDI Jaya. 

Sampai kat kedai, oder makan sume sambil borak-borak kosong. Gua, Tom ngan Khafy tengah masuk jarum kat housemate Akmal Nadia. Pastu makan, gua terasa nak hisap shisha, gua order sebalang. Gua ngan Akmal Nadia je layan mula-mula. Tapi tiba-tiba Khafy pon nak try. Gua tengok Khafy cam ada kekok-kekok hisap shisha. Tapi boleh tahan banyak gak die sedut, macam da bese gayanya. Gua wat malas nak amik port. 

Pas abes sume, kitorang pun nak berangkat balik. Gua perasan Khafy agak senyap. Dia passing kunci kereta kat Akmal Nadia, suh die bawak kereta. 

"Aku rasa macam aku pening la hisap shisha."

Gua ngan Tom bantai gelak gila babi. Sepanjang perjalanan balik, Khafy cakap memang dah tahap merapu-rapu dalam kereta. Macam amek dadah. 

P/S: Start malam tu la Khafy dapat nama legend die - Stone

3 comments:

  1. hak hak..pergh br wa ingt cmna dpt nm tu. hak hak.

    ReplyDelete
  2. Geli pulak gua ingat balik sebelum lu dapat nama gua panggil lu Khafy...
    Blerrgghhhhh

    ReplyDelete